Sommaren är kort

Rubriken låter ganska negativ, men i jämförelse med Australiens sommar så är den grymt kort och vädret växlar som jag vet inte vad. Som i förigår - tropisk värme och mulet, igår - sjukt varmt och soligt, idag - mulet och världens regnskur... Vad händer egentligen? :P
Jag har inte bloggat på länge. Hittade inte min kamerasladd och det är ju inte spec kul o blogga utan bilder, inte sant? Har funderat mycket på att skaffa en ny blogg. Vill kunna göra mer med bloggen + att jag vill byta namn på bloggen :P. 

Jag har haft riktiga träningsveckor på senare tid, gymmat, simmat, spelat squash och kört afro-pass. Underbart hur bra man mår när man tränar. När jag tränade i de här byxorna på World Class var det en tjej som kom fram och gav en massa komplimanger för dem o frågade var jag hade köpt dem. Det är så kul när folk vågar göra sådant. Man blir så glad :).

Idag blir det powerwalk med min Kaka. Det ska bli supermysigt! Träffade henne och min Fia igår. Hade först en god middag med grillad kyckling (den blev god trots dåliga grillmästare ;)..) med klyftpotatis och massa sallad o sås. Det slank ner bra. Tanken var att vi skulle gå ut, men det blev inte riktigt så. Alla var trötta från början och efter några drinkar blev det allt värre. Bara tanken på att gå ut o vänta på en buss, stå till kö till en krog och spendera en massa pengar...kändes inte så lockande just då. Så vi hade en myskväll och pratade om allt från himmel o jord. Vi satsar på trädgårn på onsdag "Lilllördag" om vädret tillåter.
XOXO Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0