Don't be scared....BE TERRIFIED!

Riverrafting, vilken adrenalinkick!! Det var sjukt kul! Det var inte helt ofarligt dock. Kande mig inte helt avslappnad nar jag fick reda pa att 2 personer hade dott i samma aventyr for ett ar sedan.

Det hela borjade med att vi akte buss till Tullyriver. Pa bussen sa guiden vilka han trodde skulle aka i, vilket var bland annat Erik. Jag skulle tydligen ha tur. Sedan sa han "Are you scared?" En del svarade "yes", da sa han "Dont be scared"... och skakade pa huvudet och avslutade .."be terrified!"

Sedan delades vi upp i grupper. Varan guide var valdigt bra. Han var ocksa mycket flummig. Han fick alla pa glatt humor. I hela 5 timmar om inte mer sa paddlade vi nerfor den stora floden. Erik var den forsta att aka i. Jag hann inte ens reagera innan jag sag att han inte satt pa sin plats. De lyckades fort dra upp honom. Erik, en aning omtumlad, sag trots allt glad ut. Nerfor floden paddlade vi tills Marlow sa att det var dags att stanna och sa att vi kunde bada nerfor floden sa skulle han hamta upp oss. Jag trodde forst han skamtade....men ICKE.. sa nerfor den galet strommiga floden flot vi. Det var lite klippor har och dar under vattnet fick man kanna. En del skrapsar. Sedan var vi uppe i baten igen. Jag har en hel del traningsvark aven idag 2 dagar efterat, for att man spjanade med benen for att inte ramla i, vilket var nara flera ggr. Ibland akte vi nerfor helt galna fall. Vissa kommenterar fick en orolig. Marlow bara "Har borta finns en klippa som vi maste luta oss bakat for annars kan man fa ansiktet mosat...." bara OKEJ! harligt... da kor vi! eller vada:P
Men inga skador skedda, som sagt mest nagra skrapsar och blamarken fran klippor.

Senare stannade vi for en stund dar vi badade nedanfor en jattevackert vattenfall. Det var en grym utsikt att se den tjocka regnskogen omkring oss och alla hoga vattenfall.
Guiderna var helt galna, medan vi holl i baten med alla krafter vi hade for att inte aka i sa hoppade vissa av guiderna i baten nar vi akte nerfor vissa fall. Pa ett stalle berattade varan guide att en tjej hade fastnad i strommen och tumlats runt sa man bara sag huvudet ibland. Tydligen hade hon forst blivit av med flytvasten sedan blev av med bikinin....da raddade de henne valdigt fort sa guiden :P.
Det var mycket sakerhet vid flera tillfallen. Guiderna hoppade av baten och stod beredda med rep om nagot skulle handa, det kandes iaf tryggt.
Det basta var nar jag och den andra tjejen i baten fick sitta langst fram och dingla med benen framfor baten. Man fick nagra duschar.

Det finns sa himla mycket galet roliga och knappa saker som vi var med om under utflykten, jag har inte ens fatt med halften. Hoppas ni hade kul och lasa en del av det iaf! Hade sa bra alla lasare! Kramar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0