Så arg

När jag jobbade igår pågick matchen mellan Sverige och Tjeckien. Det kändes inte som att de skulle vinna och de gjorde de inte. Mamma som var hemma när matchen avgjordes av att Tjeckien vann med hjälp av straffar. Hon fick inte veta det via TV:n utan genom en av våra grannar som svor och sparkade i väggen för att han blev så arg över förlusten.
Senaste gången jag blev arg över en match var under uttagning till VM i fotboll när Sverige förlorade mot Danmark. Danmarks målvakt spelade Allan i målet och psykade spelarna. Vilket tydligen fungerade. Domaren borde ha gett honom rött kort. Sparkar i väggen blev det dock inte =P.

Skräll
Nu är Hockey VM 2010 avgjort. Ur högtalarna spelades "We are the champions". Tjeckien har vunnit VM.
Det var oväntat, men de spelade bra. Jag är glad att Sverige fick brons i alla fall.
Nu ska jag tänka på refrängen. 
 
XOXO Lisa


Tjeckien kan jubla över ett ytterst oväntat VM-guld.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag tycker det var kul att Tjeckien vann över Ryssland med all stjärnor, även om man hatade tjeckerna efter semifinalen. Tur att Sverige tog bronset i alla fall, annars hade det känts riktigt tugnt.

2010-05-24 @ 20:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0