The price of beauty

Jag tittar nu på Oprah Winfrey Show som idag handlar om Jessica Simpsons.
Hon berättar om att det är bara vi själva som kan definera skönhet. Jessica Simpsons har en show som heter "Price of beauty". Där reser Jessica till 7 olika länder för att uppleva vad kvinnor världen över är beredda att göra för att anses som vackra. Jessica Simpsons verkar som en väldigt smart och härlig tjej. Hon blev dömd som tjock när hon hade storlek 34 i kläder. Är inte det helt galet?

Jag tycker det är sjukt hur media kan få oss människor att känna oss som mindre värda eller mindre vackra. Man behöver inte vara supersmal för att vara vacker. Tänk om alla såg likadana ut. Vad tråkigt det skulle vara. Anledningen till att jag vill vara smalare har bara med mig själv att göra. Jag tycker att mina kläder sitter bättre när jag är smalare. Jag försöker inte sträva efter är en viss vikt snarare att jag vill se tränad och hälsosam ut. För äter man hälsosam mat och tränar så mår man också mycket bättre. Man får allt i ett. Man ska bara inte låta det gå för långt.

Jag tycker vi alla dock ska försöka se på oss själva med mindre krav och tänka att vi duger. För det gör vi precis som vi är ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0