Australia-reunion

Idag gick jag i skolan i 2 timmar. Inte speciellt lång tid om du frågar mig. Vi hade seminarium om olika typer medier. Efter skoltid drog jag till stan för att träffa Tove, en tjej som jag umgicks mycket med under min tid i Byron Bay. Jag pratade i telefon med Erik, Tove stod framför mig och pillade med mobilen och ingen av oss såg varandra, ett komiskt ögonblick. Sedan fick vi syn på varandra och det blev en massa kramar. Tove hade blivit tipsad om att Vetekornet skulle vara ett bra café så vi gick dit. Det kändes helt overkligt att se henne i den svenska miljön. I Byron hade vi lite mer hippie-style och allt var så annorlunda. Det var helt underbart att prata minnen från Australien, ibland känns den resan bara som en grym dröm som man vill drömma igen. Väl på Vetekornet med smarriga mackor framför oss så började ett liveband spela. Det sjuka är att de spelade en av låtarna från Chocolat, en av mina favoriter faktiskt. Det var en mysig stämning där inne. Jag måste fika där igen, deras kanelbullar såg otoligt smarriga ut. Nu ska jag bara njuta av kvällen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0